Dla kandydatów » Sylwetka absolwenta
Absolwent filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską uzyskuje wiedzę w zakresie dydaktyki literatury i języka polskiego, teorii nauczania integrującego; rozwija poznawczą dociekliwość, poszukuje sposobów optymalizacji procesu dydaktycznego; potrafi oryginalnie opracować i przeprowadzić zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technik multimedialnych. Zna tradycyjne oraz dostosowane do zreformowanego szkolnictwa metody ewaluacji. Absolwent przygotowuje się do nauczania języka polskiego w szkole, jednak uprawnienia uzyskuje dopiero po ukończeniu II stopnia.
Absolwent filologii polskiej ze specjalnością edytorsko-redaktorską ma wiedzę polonistyczną połączoną z praktycznymi kwalifikacjami edytorskimi i redaktorskimi. W ramach specjalności student zdobywa kompetencje teoretyczne i praktyczne z zakresu edytorstwa i redakcji wydawnictw książkowych i elektronicznych (opracowanie, edycja i skład dokumentów tekstowych) oraz redagowania tekstów o charakterze użytkowym. Uzyskuje wiedzę na temat specyfiki i funkcjonowania współczesnego rynku wydawniczego, komunikacji publicznej, tekstologii i zasad edytorstwa oraz organizacji pracy w wydawnictwie i redakcji. Doskonali znajomość języka polskiego w zakresie norm poprawnościowych i rozwija umiejętności pisarskie. W trakcie warsztatów edytorskich i redaktorskich oraz praktyk w wydawnictwie poznaje pracę edytora i redaktora oraz nabywa praktyczne umiejętności merytorycznego i komputerowego przygotowania publikacji (znajomość zasad redakcji językowej i technicznej, edytorów tekstu, podstaw typografii, zasad składania tekstu, norm korekty i adiustacji) oraz redaktorskich (tworzenie i opracowanie tekstów różnego typu, w tym tekstów internetowych). Absolwent specjalności edytorsko-redaktorskiej jest przygotowany do pracy w wydawnictwach, instytucjach, działach promocji firm, redakcjach.
Absolwent filologii polskiej ze specjalnością film i realizacja obrazu filmowego ma wiedzę z zakresu teorii i historii filmu światowego i polskiego, zna specyfikę filmu w obiegu informacji kulturowej oraz w komunikacji medialnej, posiada umiejętności analizy oraz interpretacji filmu. Potrafi przygotować scenariusz oraz zredagować teksty o charakterze krytycznym. Absolwent jest przygotowany do pracy w mediach, jako krytyk filmowy, w instytucjach kultury zajmujących się filmem.